Screen

Screen

dijous, 21 d’abril del 2016

La enriquidora Teoria del Caos

Hi ha texts que il.luminen, que obren els ulls a realitats imaginades, intuïdes i que en revelar-se es converteixen en auténtiques descobertes enriquidores.

Dic tot això perquè llegir l'"Estudis sobre la teoria del caos" d'en Joan Campàs, m'ha donat eines que desconeixia per entendre la realitat social, natural i personal. Albirar el component d'incertesa de tota vida, la contingència perpetua de l'existència humana, dona un sentit real al nostre trànsit per la natura i permet plantejar de manera més acurada què és allò que ens ha d'importar de la nostra experiència.

Cal observar la creativitat de la natura (l'efecte papallona) a partir de qualsevol petita variació en els sistemes, per mesurar en el seu punt just la nostra capacitat de llibertat per superar estructures tancades i cercar noves experiències, noves configuracions del nostre jo usant, com diu el text, "el material de les nostres pròpies vides".

Aquest escrit passa a engruixir el corpus de lectures recurrents, car tinc la certesa que em donarà motius de reflexió i justificació més d'un cop.


1 comentari:

  1. Hola Gus,

    Hi estic totalment d’acord. L’Estudi sobre la teoria del caos és per llegir, pensar, tornar a llegir i ampliar amb noves lectures.

    Bona observació.

    ResponElimina

qué hi penses?